teisipäev, 6. aprill 2010

Niiluse lainetes

Ilmatu pikk vahe on nyyd j22nud muljetamisele. Igatahes nyydseks on siis Rwandas ka k2idud, kus enamus meie reisiseltskonnast k2is m2gigorillasid vaatamas. Meie otsustasime selle juba varakult oma plaanidest k6rvale j2tta, sest leidsime et pea 8000 eegu eest saab vast midagi paremat teha kui gorilladega tund aega t6tt vaadata. Samas need kellel eelarves selle jaoks koht olemas oli, leidsid et asi oli seda v22rt ning tegemist unustamatu kogemusega. Peale 2 p2evast Rwanda kylastust suundusime m66da auklikke ja mudaseid teid tagasi Ugandasse.

Ugada pealinnas Kampalas peatusime telklaagris-hostelis nimega Red Chilli Hideaway, see koht j22b meile kauaks meelde v6i v2hemalt seniks kuni armid paranevad. Asi siis selles, et peale jalutusk2iku linnas l2bim2rgadena hostelisse j6udes istusime v2sinult baari punutud toolidesse ning nautisime seal vedelemist pea tunni. S6ime shokolaadi ja porgandi kooki ning ajasime juttu. K6ik t2itsa ilus kuni j2rgmine hommik 2rkasime sygelevate k2sivarte peale yles. Nendes m6nusates toolides elasid nimelt mingid n6medad putukad, kes meist toitusid. K2ed olid punaseid punne t2is, Kadri punnid olid pisikesel alal ylevalpool kyynarnukki ning ajasid mingid kollast vedelikku v2lja. P2eva l6puks paistetas kogu see jama yles ning tulitas kui vana kurat. Grupijuht andis talle mingit rohtu peale m22rimiseks ning sisse v6tmiseks, kuid p2ev oli suht rikutud ikkagi, sest terve see jama ajas iivledama.

Aga kaua p6deda polnud v6imalik sest juba pyhap2evaks oli plaanitud rafting. See oli juba ammu valmism6eldud ettev6tmine. Hommikul aeti meid siis telklaagris kokku ja pandi veoki peale ning s6idutati meid terve raftijate grupiga hommikus88gile. Sealt siis suund Niiluse poole ning paatidesse. Suurt enne paati istumist meile ei 6petatud, ainult nii palju et p22stevest oleks kindlat seljas, sest ainult sedapidi 6nnestuks meid veest paati t6mmata. Ok. 6petus algas tasasel veel m66da Niilust allavoolu s6ites. Meie giid oli suht humoorikas vend, kes meile raftimise p6hit6ed selgeks yritas teha. Esimesel grade 2 ( ehk suht l6dva k2restik, kus ainult natuke paadis 66tsud) ei 6nnestunud meil paadiga ymber k2ia, nii saime giidilt k2su k2restiku poole tagasi aerutada et siis kyljega lainesse s6ita ja nii uperkuuti lennata. Minuga juhtus nii, et paat kukkus mulle peale, siis ujusin vee alla Kadrile otsaette muhu oma kiivriga ning siis p6rkusin paadi alla. Seal eriti m6nus passida polnud kuna 6hku ymberp88rdunud paadi all palju polnud, nii tuli sealt end kiiresti v2lja rabeleda. Siis oli paar suuremat k2restikku ning lausa yks v2ike juga, kus ilma vigastusteta l2bi sai tuldud. Grade 5 k2restikul Silvrbackil ehk k6ige v6imsam, mida kogemusteta tegelinskid v6ivad ette v6tta, 6nnestus meil paat laine peale pysti ajada kust mina juba esimesel lainel v2lja kukkusin ning j2rgmised neli lainet vee all veetsin. J2rgmisel kosega k2restikul 6nnestus kivi otsa kinni j22da. Kuna ma istusin paadi ninas siis ees oli paarimeetrine kukkumine m66da kivist seina, taha vaadates oli julm kivine k2restik. Meie giid oli suht 6nnetu n2oga. Ega meil muud yle j22nudki kui siis selg eest sellest teiset variandist hinge kini pidades alla s6ita. Seekord j2ime k6ik paati.

P2ev l6ppes grade 5 k2restikuga nimega Bad Place. Meie paadist 2 otsustasi sellest k2restikust loobuda. Istusme siis seal neljakesi koos giidiga ja aerutasime elu eest. Miskip2rast 6nnetus meil paat natuke kylg ees k2restikku ajada, nii viskas esimene laine meid ebameeldivalt yles ning mina lendasin j2lle v2lja. Sel hetkel 6hu ja vee vahel rippudes meenus giidi lause, et tuleb kohe paadi kyles olevast n66rist lahti lasta, muidu v6ib halvasti minna. Nii siis viskasin aeru k2est ning lasin n66rist lahti ning olingi kohe vees. Vulpsasin kohe paari sekundi p2rast j2lle v2lja et siis silmad lahti teha ning n2ha enda ees meetrist vahtuvat vett. T6mbasin kiiresti 6hku kopsudesse, ning siis surus laine mind suure j6uga vee alla ning sama kiiresti j2lle v2lja!
Igatahes on tegemist yhe v2ga p6neva alaga, ning v6imaluse avanedes l2heks kohe uuesti vette, paati ja k2restikele.

aga enne Tansaanias safarile ning Zanzibarile rannapuhkusele.