Uus-Meremaa on meid tervitanud erakordselt sita suusailmaga.
Isegi kohalikud paluvad kehva ilma pärast vabandust ja ütlevad, et nad ei
mäleta isegi, millal viimati nii märg ja kõle suvi oli. Tore teada, et siis
just hea ja sooja ilma ootuses praegusele aastaajale oma reisi planeerisime.
Aga pole kehva ilma, on vaid sitt varustus.
Aga ei tasu pikalt ilma üle nuriseda ning tuleb võtta sellest teiselpool
maakera asuva riigi külastamisest maksimum.
Niisiis, 20nda jaanuari varahommikul lendasime Melbourne’ist Virgin Australia lennufirmaga Christchurchi.
Lend oli napp 3 tundi ja Uus-Meremaa passikontroll palju sõbralikum kui
Austraalia oma, see-eest uuris toll kotid ikka üle, sest Kadri oma ausast
meelest soovis oma Austraalias ostetud chia
seemned ära deklareerida. Meid suunati seetõttu kohe teise vahesse, saadeti
kotid lindile, valgustati läbi ning siis üks tädi kummikinnaste ja taskulambiga
uuris ja puuris seda chia seemnete
pakki ja andis tagasi. Ei tundunud vast nii ohtlikud, et nendega sisse poleks
lubatud, aga enne kui muidugi täitsa vabasse alasse sisse saime, saadeti üks
koer ka meid veel nuuskima. Täis kontroll ikka.
Christchurch’i lennujaam oli mõnus pisike- mitmed
autorendifirmad, kohalikud telefoni SIM-kaardi pakkujad ning turismiinfo
igasuguste ilusate värviliste raamatutega. Meie võtsime rendiauto lõuna saarel
kaheksateistkümneks päevaks Apex Car Rental nimelise firmaga. Meile anti üks
120 000km läbisõiduga Toyota Yarise köks. Otseloomulikult ei läinud meil
kõik nii ludinalt kui lootsime, sest selgus, et Triinu juhiloale on ikkagi tõlget
vaja, mis-siis et igal pool mujal maailmas on Euroopa Liidu formaat toiminud
igasuguste probleemideta. Põhjuseks see,
et Uus-Meremaal on autorent väga popp, kuid mitte just kõik muumaalased pidavat
aru saama, et liiklus toimub siin riigis vasakul pool, sestap on nii mõnigi Hiina
uusrikkur oma uhkes valges maasturis end mõnikord valelt poolt teed leidnud.
Christchurch’i me ei külastanud, sest mitmed inimesed on
maininud, et pole erilist mõtet selles maavärina poolt räsitud linnas aega
viita, nii võtsime suuna hoopis Tekapo järve äärde. Teel sinna tegime juba mõned
peatused, käisime toidupoes ning nautisime esimesi vaateid mägedele. Meie
hostel Tekapos oli väga mõnus koht, kus end pikast sõidupäevast välja puhata.
Järgmisel hommikul alustasime kohe ühe 3-tunnise kõnnakuga Mt Johns’i tippu. Esimene mõnus matk ning kenad vaated, peale seda sõitsime aga Mt Cook’i külla, kus peatusime kaks päeva. Kahjuks ilmaga meil seal aga ei vedanud, sadas ja oli udune ning isegi lumi tuli hommikuks maha. Seega jäi meil kahjuks ära plaanitud Mueller Hut’i matk.
Järgmisel hommikul alustasime kohe ühe 3-tunnise kõnnakuga Mt Johns’i tippu. Esimene mõnus matk ning kenad vaated, peale seda sõitsime aga Mt Cook’i külla, kus peatusime kaks päeva. Kahjuks ilmaga meil seal aga ei vedanud, sadas ja oli udune ning isegi lumi tuli hommikuks maha. Seega jäi meil kahjuks ära plaanitud Mueller Hut’i matk.
Tegime hoopis lühemaid kõnnakuid Tasman’i liustiku ja järve
läheduses, ning kõnnaku Kea Point’i, millest hea ilmaga oleks avanenud ilus
vaade Hooker Valley’le. Õnneks viimasel hommikul päike paistis ning taevas
polnud mitte ühtegi pilve. Saime ilusasti oma mõnusa 3-tunnise matka seal
populaares Hooker’i orus ära teha.
Rada lookles mööda jõge ja kolm korda
ületasime ka rippsildu ning lõpuks jõudsime liustikujärve äärde, mille taustal Uus-Meremaa
kõrgeim tipp Mt Cook. Väga ilus ja populaarne matk, rahvast oli palju. Peale
seda kõnnakut sõitsime aga edasi, tegime peatuse ka Omarama savikaljude juures
ja õhtuks ookeani äärde. Öömaja meil bronnitud polnud, aga õnneks saime juba kella
kaheksa ajal Moeraki külas motelli.
Siis sõitsime mööda ilusat rannikut muudkui lõuna poole,
käisime ka Otago poolsaarel, jalutasime rannikul ja karjamaade vahel, sõitsime
palju. Õhtuveerul käisime ka Nugget Point’i majaka juures ning enne pargi sulgemist
jooksime kiiresti ka Cathedral’i koobaste juurest läbi. Meil ju nagu ikka,
suured plaanid ja palju vaja läbi käia ja ära näha, nii ei jõudnud öömajale ka
enne kui kell kümme õhtul.
Peatusime Lazy Dolphin’i nimelises hostelis Curio Bay’s. Hea oli see, et õhtul sinna jõudes oli uks lahti, retseptsioonis tahvli peal olid nimed kirjas, et kes kus toas on, tunne end vabalt ning sea end õhtale. Hommikul tuli muidugi keegi ikka vaatama ka, et kõik külalised kenasti oma ööbimise eest tasuks. Väga mõnus süsteem.
Peatusime Lazy Dolphin’i nimelises hostelis Curio Bay’s. Hea oli see, et õhtul sinna jõudes oli uks lahti, retseptsioonis tahvli peal olid nimed kirjas, et kes kus toas on, tunne end vabalt ning sea end õhtale. Hommikul tuli muidugi keegi ikka vaatama ka, et kõik külalised kenasti oma ööbimise eest tasuks. Väga mõnus süsteem.
Uus päev algas aga padusaju ja orkaanilaadse tuulega.
Tegelikult oli terve päev väga imelik, kohati sadas, siis näitas päikest, siis
kimbutas tuul. Rannikul jalutades oli tunne, et tuul viib jalad alt. Isegi
autos istudes oli hull loksumine. Tugevat tuult trotsides käisime ära lõunasaare
lõunapoolseimates tippudes Slope Point’is ja Bluff’is. Õhtuks jõudsime Bob ja
Maxine Backpackers hostelisse Te Anaus, kus peatusime kolm ööd. Neljapäeval,
26ndal võtsime natuke rahulikumalt. Tegime vaid ühe 3-tunnise kõnnaku järveäärsel
metsarajal, Kepler Trek’i esimestel kilomeetritel ning külastasime Te Anau suveniiripoode
ning nautisime varast õhtut hostelis ühise filmivaatamisega hubases elutoas.
Järgmine päev aga sõitsime Milford Sound’i, mida nimetatakse
ka kaheksandaks maailmaimeks. Tegime seal fjordil kahetunnise kruiisi Real
Journeys’e alusega. Kuna vihma sadas siis oli veejugasid mööda mäeseinu alla
tulemas palju. Paarile statsionaarsele kosele sõitis laev ka hästi lähedale
ning meil õnnestus täiesti läbimärjaks saada, sest uudishimust oli vaja ju ikka
laeva eesotsas passida niikaua kui kannatab. Sõit oli kena, tegemist ühe popima
turismiatraktsiooniga siin riigis.
Kahjuks jälle ilm paranemise märke ei näidanud ning väike matk Key Summit’i tippu tuli meil ette võtta mõnusas udukotis. Mitte kui midagi polnud näha. Õnneks olid tipus ilusad plakatid üleval, et võiks ette kujutada, mis seal udu taga paista võiks. Kõnnak ise oli mõnus, mitte eriti raske. Sealt edasi sõitsime tagasi hostelisse. Teed on kurvilised ning üles-alla, nii võtab sõit Milford Sounds’ist Te Anau’sse üle kahe tunni.
Kahjuks jälle ilm paranemise märke ei näidanud ning väike matk Key Summit’i tippu tuli meil ette võtta mõnusas udukotis. Mitte kui midagi polnud näha. Õnneks olid tipus ilusad plakatid üleval, et võiks ette kujutada, mis seal udu taga paista võiks. Kõnnak ise oli mõnus, mitte eriti raske. Sealt edasi sõitsime tagasi hostelisse. Teed on kurvilised ning üles-alla, nii võtab sõit Milford Sounds’ist Te Anau’sse üle kahe tunni.
Laupäeva, 28.jaanuari hommikul tegime aga kiiresti minekut,
et võimalikult vara Queenstown’i jõuda. Enne veel aga sõitsime Remarkables’i
suusakeskusesse, saime seal veidi lumel kõndida ning nagu hullud esmast lund
nähes lolle pilte teha. Kuna ilm oli kena, siis põikasime ka lähedal asuvasse
Arrowtown’i, mis selline kena vanade puumajadega linnake.
Ja siis lõpuks suund Queenstown’ile. Viskasime kotid hostelisse ning seejärel linnaga tutvuma. Kuna seal asuvad iga nurga peal turismifirmad, kes sulle igasugu rohkem ja vähem ekstreemseid tuure üritavad pähe määrida, siis ega meilgi muud üle jäänud kui sukelduda sellesse adrenaliinimaailma. Bronnisime ka endale siis ühe õhulennu.
Ja siis lõpuks suund Queenstown’ile. Viskasime kotid hostelisse ning seejärel linnaga tutvuma. Kuna seal asuvad iga nurga peal turismifirmad, kes sulle igasugu rohkem ja vähem ekstreemseid tuure üritavad pähe määrida, siis ega meilgi muud üle jäänud kui sukelduda sellesse adrenaliinimaailma. Bronnisime ka endale siis ühe õhulennu.
Pühapäeval sõitsime mööda kena järveäärset teed Glenorchy
poole, tegime seal külakohvikus kiire brunch’i
ning siis ühte Paradise-nimelist orgu avastama. Juttude järgi on seal filmitud
Sõrmusteisanda film, ei tea kaasa rääkida, pole ju näinud seda klassikat. Aga
seal on isegi vastavad 4-WD tuurid, mis sind siis filmivõtete paikadesse
viivad, annavad mingi keebi selga ja mõõga kätte ning turistid saavad kuskil
aasal ja metsatukas pilti teha. Kahjuks
me eriti kaugele ei jõudnud, sest üks jõgi sõi tee ära.
Egas muud kui tuldud teed tagasi Queesntown’i. Õhtul käisime ka burksi söömas, juba omaette turismi sihtkohaks muutunud Fergburger’is. Ootasime 15 minutit järjekorras, siis esitasime tellimuse ning seejärel ootasime 35 minutit oma burgerit. Seal on koguaeg selline elav järjekord, lihtsalt nii popp koht. Aga ei saa kurta, burks oli väga maitsev.
Egas muud kui tuldud teed tagasi Queesntown’i. Õhtul käisime ka burksi söömas, juba omaette turismi sihtkohaks muutunud Fergburger’is. Ootasime 15 minutit järjekorras, siis esitasime tellimuse ning seejärel ootasime 35 minutit oma burgerit. Seal on koguaeg selline elav järjekord, lihtsalt nii popp koht. Aga ei saa kurta, burks oli väga maitsev.
Meie otsustasime hüpata 4,5km kõrguselt vaba langemisega 60 sekundit. Töö oli kiire ja korralik. Iga asja jaoks eraldi inimene. Näidati turvalisuse videot, seejärel anti oranž kombekas selga, rakmed aeti peale ning siis müts pähe ja prillid ette. Isegi hapnikumask anti. Igaks juhuks. Ja siis ronisime lennukisse. Tihedalt kahes reas, külg-külje kõrval. Kõrgusevõtt toimus sel lennuaparaadil küll väga kiiresti. N-ö dropzone’i jõudes tõmmati lennukilt luuk üles ja vups-vups hüppasime instruktorite külge kinnitatult alla. Kõik käis nii kiiresti, et midagi ei jõudnud mõelda. Veidi kõhe oli seal lennuki ääre peal istuda- all suur tühjus.
Mõni oli täitsa läbitav, aga meil too auto istub ikka suht madalal, nii tuli Kadril paar korda tonnaaži vähendamiseks hoopis jalgsi need suured lombid läbida. Paaris sügavamas kohas käis aga ikkagi paar raksatust ja vesi lendas kapotile kah. Õnneks saime kohale ja tagasi ka. Ainult et järgmisel päeval paarist sügavamast august läbi sõites tegi krõõbsat- krõõbsat, tuli välja, et saime auto kõhu alt mingi plastmassi ikka lahti. Aga kui muu ei aita, siis teip ikka! Vähemalt ei laperda enam. Ja oleme ilusti läänekaldale jõudnud ja sadanud on juba 12 tundi järjest...
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar